Welcome to Our Website

TÜİK, çocukların en çok kullandığı uygulamayı açıkladı!

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) 2024 yılında gerçekleştirdiği Çocuklarda Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması, dijital dünyanın çocuklar üzerindeki etkisini ortaya koydu. Araştırma sonuçları, teknoloji kullanımının çocukların günlük yaşamlarında giderek daha merkezi bir rol oynadığını gözler önüne seriyor. İşte detaylar ve ortaya çıkan istatistikler…

TÜİK: Çocuklarda internet kullanımı yüzde 91.3

Araştırmaya göre, düzenli cep telefonu kullanan çocukların yüzde 32.6’sı telefonlarını en az yarım saatte bir kontrol ediyor. Bu oran 11-15 yaş grubunda yüzde 42.8’e kadar yükseliyor. Çocukların sosyal medya kullanım alışkanlıkları incelendiğinde, YouTube’un yüzde 96.3’lük kullanım oranıyla açık ara birinci sırada olduğu görülüyor. Bunu Instagram yüzde 41.5 ve TikTok yüzde 26.2 ile takip ediyor.

TÜİK verilerine göre, dijital platformlarda geçirilen sürenin artması, çocukların günlük aktivitelerini de önemli ölçüde etkiliyor. Araştırmaya katılan çocukların yüzde 34.4’ü ekran başında daha fazla zaman geçirdikleri için daha az kitap okuduklarını belirtirken, yüzde 33.3’ü ders çalışmaya daha az zaman ayırdığını ifade ediyor. Ayrıca, çocukların yüzde 25.5’i aileleriyle daha az vakit geçirdiklerini bildiriyor.

TÜİK verilerine göre, hafta sonları ekran başında geçirilen süre daha da artıyor. Düzenli internet kullanan çocukların yüzde 53.6’sı hafta sonları günde en az iki saat internette vakit geçiriyor. Bu durum özellikle 11-15 yaş grubunda daha da artıyor. Bu yaş grubundaki çocukların yüzde 63.5’i hafta sonları günde en az iki saatlerini internet kullanımına ayırıyor.

Uzmanlar, bu sonuçların çocukların dijital teknoloji kullanımının daha dengeli bir şekilde yönetilmesi gerektiğini, çocukların akıllı telefon ve internet erişimlerinin engellenmese de kontrol altında tutulması konusunda ebeveynleri uyarıyor.

Siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Görüşlerinizi yorumlara bekliyoruz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir